پمپ های شناور جریان مختلط (کوزه ای)

پمپ های شناور چند طبقه با محرک الکتریکی , مجموعه ای است از یک پمپ گریز از مرکز عمودی که به طور مستقیم با موتور الکتریکی شناور کوپله میشود.این دستگاه ها جهت پمپاژ آب از چاه های عمیق و نیمه عمیق کم قطر طراحی شده است.

پمپ, یک یا چند طبقه, تک مکشه , محفظه با برش شعاعی و مخصوص نصب عمودی می باشد. در مواردی بسته به تعداد طبقات و اندازه موتور می تواند به صورت افقی یا مایل نیز نصب شود. پروانه ها به صورت جریان مختلط بوده و قابل تراش می باشند. محفظه مکش بین موتور و پمپ توسط صافی مکش, پمپ را در مقابل ذرات جامد معلق در آب حفاظت میکند. این پمپ ها معمولا دارای سوپاپ یک طرفه میباشند. امکان تامین پمپ های شناور مخصوص آب شور و ضد ماسه نیز وجود دارد.نقطه ماکزیمم توان برای تراش پروانه 170/162 Ø برابر 20kw می باشد که برای پمپ در دو طبقه 2x20kw = 40 kw خواهد بود. لذا از جدول “ابعاد و وزن پمپ ها و موتور های شناور” الکتروموتور 9A و 45kw را انتخاب میکنیم. از آنجائی که کلیه الکتروموتورها 3 فاز و 2 قطبی می باشند. الکتروموتور را چنین معرفی میکنیم:9A 45 3/2

کاربردها:

تامین آب آشامیدنی, تامین آب فرایند های صنعتی, آبیاری , تخلیه آب معادن , جبران فشار (بوستر) طرح های آبرسانی, پمپاژ از مخازن, برداشت آب خام از رودخانه و دریاچه سد ها, برداشت آب از دریا , آب از چاه های عمیق , نیمه عمیق و آتش نشانی.

مشخصات:

قطر خروجی: 11/2 تا 8 اینچ

ظرفیت آبدهی: تا 580 متر مکعب در ساعت

ارتفاع: تا 432 متر

فشار تست: 65 بار

توان الکتروموتور(کیلووات):1/5 تا 350